داده آسان ایرانیان

طراحی وب سایت و طراحی پورتال

داده آسان ایرانیان

طراحی وب سایت و طراحی پورتال

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایزی وب، برنده ۴ دوره بهترین سایت ایران از جشنواره ملی وب، با همراهی کارشناسان گوگل مشاور و مجری خدمات تبلیغات اینترنتی با بیش از ۱۰ سال سابقه

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

Structured Data

اگر گوگل متوجه کد نشانه گذاری در سایت شود می تواند آن ها را به rich snippets سایت اضافه کند. برای مثال rich snippets یک کتاب فروشی می تواند میانگینی از تعداد بازدیدکنندگان و یا رنج قیمت کتاب ها باشد. برای اضافه کردن این کدهای نشانه گذاری می توان از فرمت های schema.org مثل Microdata و RDF و یا شیوه های دیگر مانند Microformats. استفاده کرد. همچنین می توان از Data Highlighter گوگل وبمستر نیز استفاده نمود. صفحه Structured Data در گوگل وبمستر اطلاعاتی درباره دستورالعمل های ساختار یافته که گوگل قادر به کشف آن ها در سایت است، را ارائه می دهد. همچنین پیام های خطا در صفحه نشانه گذاری که مانع از نمایش rich snippet سایت می شود را نمایش می دهد.

 

 

 

ورود به صفحه ی Structured Data در گوگل وبمستر تولز (گوگل سرچ کنسول)

1- در صفحه ی اصلی گوگل وبمستر  بر روی سایت مورد نظر کلیک کنید.

2- در پنل مدیریت روی Search Appearance کلیک کنید.

3- به بخش Structured Data وارد شوید.

4- صفحه Structured Data  هرنوع از اطلاعات ساختار یافته که در سایت است را نمایش می دهد.

Structured Data  برای هرکدام از اطلاعات ساخت یافته موارد زیر را لیست می کند:

1- تعداد آدرس های url روی سایت که شامل اطلاعات ساخت یافته اند

2- تعداد کل اطلاعات ساخت یافته روی سایت

3- تعداد خطا هایی که اطلاعات ساخت یافته دارند

4- انواع داده های ساخت یافته با بیشترین میزان خطا در ابتدای لیست فهرست می شود.

اگر از  microformats, microdataو یا  RDFaبرای اضافه کردن اطلاعات ساخت یافته در یک صفحه استفاده شود و در صفحه Structured Data  لیست نشده باشد، از ابزار Structured Data Testing Tool برای بررسی اینکه آیا گوگل قادر به دسترسی و فهم محتوای ساخت یافته ی مورد نظر است استفاده می شود.

مراحل شناخت و تصحیح خطاهای کد نشانه گذاری

1- بررسی اینکه کدام یک از اطلاعات ساخت یافته دارای خطا هستند: هر نوع از اطلاعات سایت خود در جدول قابل مشاهده است. برای کمک در الویت بندی، یک پیش طبقه بندی وجود دارد که آیتم های دارای بیشترین خطا در صدر جدول قرار می گیرند. در این بخش عبارت item اشاره به تگ های html موجود در source کد صفحه دارد.

2-کلیک روی هرکدام از اطلاعات ساخت یافته داخل جدول برای مشاهده جزئیات بیشتری از اطلاعات هر آیتم.Structured Data  هزاران آدرس url همراه با تعداد آیتم های خطا دار نمایش داده می شود. می توان روی هرکدام از آدرس های url کلیک کرد و کد نشانه گذاری یافت شده در آن شامل نوع آیتم و ویژگی های آن را مشاهده کرد.

3- تصحیح کد نشانه گذاری در داخل سایت : نحوه حل مشکل در کدهای نشانه گذاری بستگی به نحوه اجرای کد نشانه گذاری در سایت دارد.

4- تایید صحیح بودن کد نشانه گذاری به روز شده : در ابزار Structured Data Testing آدرس URL و یا کد HTML صفحه شامل کد نشانه گذاری شده وارد شود. حتی اگر ابزار Structured Data Testing هیچ خطایی را نشان ندهد، زمان می برد تا صفحه مجددا توسط ربات های گوگل بررسی شود و تغییرات در Structured Data Dashboard نمایش داده شود.

چگونه از نمودار  structured data  استفاده می شود ؟

بر اساس تصویر  زیر، برای نوع داده ی hentry در 160 صفحه از سایت مورد نظر،  413 عدد از این نوع کد  نشانه گذاری hentry یافت شده که هیچ یک از این کدها دارای خطا نیست.

خطای سرچ کنسول

انواع خطا در اطلاعات ساخت یافته

1- فیلدهای جا افتاده : برای مثال در rich snippet مربوط به یک حادثه، مکان جغرافیایی و ایفا کننده آن علامت گذاری شده است اما تاریخ آن ذکر نشده است.

2- رتبه ی جا افتاده : برای مثال میانگین امتیاز یک محصول 5 بوده است اما بهترین و بدترین رتبه نشانه گذاری نشده است.

 

  • Saba Ebrahimi

گوگل سرچ کنسول

گوگل وبمستر تولز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی